Nowenna - dzień 8

Bł. Anna Katarzyna miała wielką miłość bliźniego. Już jako dziecko była dobra dla wszystkich i chętnie dawała jałmużnę biednym. Jako młoda dziewczyna porozdawała swoje suknie, bieliznę tak, że sama odczuwała niedostatek. Oddała swoje wiano, aby ratować pewną rodzinę z nędzy. Przy tym zawsze myślała przede wszystkim o duszach tych ludzi i starała się doprowadzić ich do Boga.

W klasztorze z miłości świadczyła współsiostrom każdą posługę. nawet na swoim łożu boleści sporządzała kaftaniki i czepeczki dziecięce i darowała je biednym dzieciom. Wszystkich odwiedzała, przyjmowała serdecznie i miała słowo pociechy. Modliła się także za ludzi, którzy powierzali jej swoje troski i często przez Boga bywała wysłuchana. Modliła się za potrzeby Kościoła Świętego, za naród i ojczyznę, o nawrócenie grzeszników i za dusze w czyśćcu cierpiące.

Módlmy się: Najłaskawszy Boże, dzięki Ci składam, że błogosławioną Annę Katarzynę obdarzyłeś tak wielką miłością bliźniego. Ona jest prawdziwym uczniem Twojego Syna. Proszę Cię pokornie, błogosław wszystkim, którzy są czynni w służbie miłości bliźniego, błogosław instytuty charytatywne, błogosław wszystkim potrzebującym i cierpiącym niedostatek. Za przyczyną błogosławionej Anny Katarzyny naucz i mnie prawdziwej miłości bliźniego! Daj mi oko spostrzegawcze, bym dojrzał potrzeby swego brata, daj mi serce współczujące, bym niezwłocznie pośpieszył mu z pomocą i daj sprawne ręce, bym przyniósł mu ulgę w pracy i cierpieniu.

Błogosławiona Anno Katarzyno, dopomóż mi w moich licznych potrzebach, które mnie przygniatają. Wspominaj także na tych, którzy zwierzają mi się ze swoich cierpień... Błogosławiona Anno Katarzyno - módl się za nami!

Wszechmogący, dobry Boże, wysłuchaj moją modlitwę dla zasług Syna Twojego, Jezusa Chrystusa. Wejrzyj łaskawie na wstawiennictwo błogosławionej Anny Katarzyny i wsław ją przez spełnienie mojej prośby! Twoja święta wola niech będzie uwielbiona!

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

za: Nowenna za przyczyną bł. Anny Katarzyny Emmerick, Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy, Kraków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz