Nowenna - dzień 6

Tym, co ludzi pociągało do bł. Anny Katarzyny, było przede wszystkim jej zjednoczenie z Bogiem. Jako dziecko i dziewczyna długo modliła się, potem jeszcze więcej w klasztorze. Gdy wrócić musiała do świata, nadal zachowała tę gorliwość w modlitwie. Wiernie zachowywała godziny modlitw, jakie były w klasztorze. Serce jej było stale przy Bogu. rozważała Wielkość i Piękno Boga, Jego działanie w świecie, Jego dobroć względem ludzi, Jego miłosierdzie wobec grzeszników. Rozważała  życie Jezusa, a szczególnie Jego gorzką mękę. Bóg w modlitwie dawał jej odczuwać Swoją bliskość. Z ustnej modlitwy przechodziła w rozmyślanie, po którym często wpadała w ekstazę. Bóg pozwolił jej też w wielu wizjach oglądać rzeczy, które przed zwykłymi śmiertelnikami są zakryte. W ten niezwykły sposób mogła ludzi budować, pouczać i pocieszać.

Módlmy się: Dobry Boże, który błogosławionej Annie Katarzynie użyczyłeś w modlitwie wiele łask, proszę Cię pokornie, zachowaj w Kościele Twoim ducha pobożności! Nie dozwól, by słudzy Twoi dali się opanować nadmiernej zapobiegliwości w dążeniu do wpływów i posiadania dóbr!

Za przyczyną błogosławionej Anny Katarzyny naucz i mnie modlić się, dopomóż mi do dobrej i pobożnej modlitwy.

Błogosławiona Anno Katarzyno, wstaw się za mną, bym w troskach i trudach życia nie zginął, a raczej zawsze wzrok kierował ku Bogu i Jego chwały szukał. Uproś mi zaufanie do Bożej Opatrzności.

Błogosławiona Anno Katarzyno, pomóż mi w trudnościach, które chcą mnie przygnębić. W moich licznych potrzebach dopomóż mi, szczególnie jednak w obecnej, która mi tak bardzo leży na sercu... Błogosławiona Anno Katarzyno - módl się za mną!

Wszechmogący, dobry Boże, wysłuchaj moją modlitwę dla zasług Syna Twego, Jezusa Chrystusa.

Wejrzyj łaskawie na wstawiennictwo błogosławionej Anny Katarzyny i wsław ją przez spełnienie mojej prośby! Twoja święta wola niech będzie uwielbiona!

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

za: Nowenna przez przyczynę bł. Anny Katarzyny Emmerick, Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy, Kraków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz