Nowenna - dzień 3

Już wcześnie obudziło się w bł. Annie Katarzynie pragnienie życia zakonnego, bo chciała żyć całkowicie dla Boga. Rodzice byli przeciwni jej planom i starali się odwieść ją od tej myśli, ona jednak trwała przy swoim zamierzeniu. Pilnie pracowała, aby zarobić na wiano klasztorne. Różne klasztory odmawiały jej przyjęcia. Klaryski w Münster chciały ją przyjąć, gdyby nauczyła się gry na organach.

W tym celu przybyła do Coesfeld, do organisty Sontgena. Została służącą, a zarazem aniołem dobroci i pokoju. Gdy zobaczyła biedę, jaka panowała w tym domu, ofiarowała swoją, z tak wielkim trudem zapracowaną, wyprawę klasztorną, aby dopomóc rodzinie. Tak została zupełnie bez perspektywy na przyjęcie do klasztoru. Wtedy sam Bóg utorował Jej drogę; razem ze swoją przyjaciółką Klarą Sontgen, mogła wstąpić do klasztoru augustianek Agnetenberg w Dulmen. Pospieszyła tam z wielką radością.

Módlmy się: Boże, Tyś w sercu błogosławionej Anny Katarzyny wszczepił powołanie zakonne, a ona wytrwale dążyła do osiągnięcia tego celu. Tyś zaprowadził ją do klasztoru wbrew ludzkiemu przewidywaniu.

Podziwiam Twoją mądrą Opatrzność i proszę pokornie, racz darować Twojemu Kościołowi także dzisiaj liczne powołani kapłańskie i zakonne! Daj powołanym przez Ciebie wierność i wytrwałość, by zawsze dążyli do tego celu i godnie przygotowali się do Twojej służby!

Błogosławiona Anno Katarzyno, wstaw się za mną, bym zawsze był wrażliwy na Boże wezwanie i zawsze dbał o to, by spełniać wolę Bożą. Pomóż mi swoim wstawiennictwem, abym wiernie dążył do celu, dla którego Bóg mnie stworzył, aby żadna przeszkoda mnie nie odstraszyła, abym nigdy nie ugiął się przed pozorną beznadziejnością. W moich licznych potrzebach dopomóż mi, szczególnie jednak w obecnej... Błogosławiona Anno Katarzyno - módl się za mną!

Wszechmogący, dobry Boże,  wysłuchaj moją modlitwę dla zasług Syna Twego Jezusa Chrystusa. Wejrzyj łaskawie na wstawiennictwo błogosławionej Anny Katarzyny i wsław ją przez spełnienie mojej prośby! Twoja święta wola niech będzie uwielbiona!

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.

za: Nowenna za przyczyną bł. Anny Katarzyny Emmerick, Wydawnictwo Instytutu Księży Misjonarzy, Kraków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz